به گزارش مشرق، چند ماه پیش همزمان با موافقت شورای رقابت با افزایش قیمت خودروهای داخلی، رییس این شورا اظهار کرد که افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی مشروط به اجرای پنج شرط است.
یکی از شروط مدنظر شورای رقابت، اصلاح متن قراردادهای فروش خودروسازان به نفع مصرفکنندگان بود که در همان زمان نیز رییس این شورا اعلام کرد این اتفاق رخ داده و خودروسازان متن قراردادهای فروش خود را اصلاح کردهاند.
با این حال چند روز پیش مدیرکل دفتر صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان با انتقاد شدید از عملکرد خودروسازان داخلی، تلویحا اعلام کرد که متن قراردادهای فروش خودروسازان اصلاح نشده است.
شهرام میرآخورلو در زمینه اظهار کرد:" خودروسازان محصولاتشان را به صورت اینترنتی عرضه کرده و مشتری 20 روز پس از خرید اینترنتی برای امضای قرارداد میرود اما با قید مواردی چون قطعی نبودن زمان تحویل و غیره در قرارداد مواجه میشود".
وی خاطرنشان کرده بود:" برخی مشتریان با خواندن متن قرارداد از خرید منصرف شده و انصراف میدهند اما خودروسازان میگویند پولت را دو ماه دیگر پس میدهیم. این چه جور معامله کردن است و چرا در زمان فروش اینترنتی متن قرارداد را منتشر نمیکنند که مشتری از آن آگاه شود؟"
این اظهارات مدیرکل دفتر صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان این ابهام را ایجاد کرده که مگر طبق اعلام رییس شورای رقابت، متن قراردادهای فروش خودروسازان اصلاح نشده و در نهایت اظهارات کدام یک از طرفین در این زمینه درست است.
در این شرایط اظهارات مدیرکل دفتر صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان به معنای آن است که قراردادهای فروش خودروسازان اصلاح نشده و همچنان موارد یک طرفه بر ضد منافع خریداران در آن وجود دارد.
ایجاد ابهام درباره اصلاح و یا عدم اصلاح قراردادهای فروش خودروسازان در حالی است که قراردادهای فروش واردکنندگان خودرو نیز یک طرفه و بر ضد منافع خریداران بوده و تاکنون رییس شورای رقابت و مسوولان سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان درباره اقدامی که در راستای اصلاح این قراردادها انجام شده اظهاراتی نداشتهاند.
یکی از شروط مدنظر شورای رقابت، اصلاح متن قراردادهای فروش خودروسازان به نفع مصرفکنندگان بود که در همان زمان نیز رییس این شورا اعلام کرد این اتفاق رخ داده و خودروسازان متن قراردادهای فروش خود را اصلاح کردهاند.
با این حال چند روز پیش مدیرکل دفتر صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان با انتقاد شدید از عملکرد خودروسازان داخلی، تلویحا اعلام کرد که متن قراردادهای فروش خودروسازان اصلاح نشده است.
شهرام میرآخورلو در زمینه اظهار کرد:" خودروسازان محصولاتشان را به صورت اینترنتی عرضه کرده و مشتری 20 روز پس از خرید اینترنتی برای امضای قرارداد میرود اما با قید مواردی چون قطعی نبودن زمان تحویل و غیره در قرارداد مواجه میشود".
وی خاطرنشان کرده بود:" برخی مشتریان با خواندن متن قرارداد از خرید منصرف شده و انصراف میدهند اما خودروسازان میگویند پولت را دو ماه دیگر پس میدهیم. این چه جور معامله کردن است و چرا در زمان فروش اینترنتی متن قرارداد را منتشر نمیکنند که مشتری از آن آگاه شود؟"
این اظهارات مدیرکل دفتر صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان این ابهام را ایجاد کرده که مگر طبق اعلام رییس شورای رقابت، متن قراردادهای فروش خودروسازان اصلاح نشده و در نهایت اظهارات کدام یک از طرفین در این زمینه درست است.
در این شرایط اظهارات مدیرکل دفتر صنایع فلزی و معدنی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان به معنای آن است که قراردادهای فروش خودروسازان اصلاح نشده و همچنان موارد یک طرفه بر ضد منافع خریداران در آن وجود دارد.
ایجاد ابهام درباره اصلاح و یا عدم اصلاح قراردادهای فروش خودروسازان در حالی است که قراردادهای فروش واردکنندگان خودرو نیز یک طرفه و بر ضد منافع خریداران بوده و تاکنون رییس شورای رقابت و مسوولان سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان درباره اقدامی که در راستای اصلاح این قراردادها انجام شده اظهاراتی نداشتهاند.